Nakon što je 22. Špancirfest prošle godine održan „virtualno“, ovogodišnje izdanje jednog od najvećih hrvatskih festivala uspješno je održano u „stvarnosti“, ali u iznimno složenim organizacijskim uvjetima. Glavni ciljevi ovogodišnjeg Špancirfesta, koji je pripremljen u rekordno kratkom roku uz objektivne izazove bili su zadržavanje programskog i organizacijskog kontinuiteta, što je od posebne važnosti za vrijednost turističkog branda festivala i Varaždina ali i generiranje prijeko potrebnog prometa turističkih subjekata u Varaždinu.

USPJEŠNA ORGANIZACIJA U IZAZOVNIM UVJETIMA

Festival je, također, želio Varaždinkama i Varaždincima, ali i svim drugim posjetiteljima, pružiti zanimljiv, raznolik i zabavan sadržaj kako bi im u što je većoj mogućoj mjeri vratio optimizam i pokazao da se, uz maksimalnu osobnu odgovornost, i velike turističke manifestacije, čak i u pandemijskim uvjetima mogu uspješno organizirati uz minimalna ograničenja.

Unatoč rekordno kratkom vremenu koje je bilo na raspolaganju za njegovu sadržajnu, produkcijsku i logističku pripremu, Špancirfest je u deset dana održavanja bio ispunjen s 300-tinjak raznih programa svih vrsta koji su, prema procjenama nadležne Policijske uprave, u Varaždin privukli gotovo 230.000 posjetitelja.

Za pripremu Špancirfesta pobrinuo se mali tim od 6 djelatnica Turističke zajednice grada Varaždina uz podršku Grada Varaždina, a taj broj je za vrijeme festivala povećan na 80 osoba izravno vezanih uz samu organizaciju u raznim poslovima. Pribrojimo li tome i djelatnike svih pratećih službi Špancirfesta: zaštitare, djelatnike Čistoće, Parkova, policije, vatrogasaca, Hitne pomoći i ostalih službi, na festivalu je, u ovom ili onom obliku, radilo preko 200 ljudi.

S programske strane je Špancirfest angažirao i privukao ukupno 750 izvođača i izlagača, a sve ove brojke pokazuju o kako se velikom i zahtjevnom projektu radi.

BROJ DOLAZAKA I NOĆENJA TEK NEZNATNO MANJI NEGO 2019.  

Broj turističkih dolazaka za vrijeme trajanja ovogodišnjeg festivala, registriranih kroz sustav eVisitor samo je 15% manji nego u rekordnoj 2019. godini dok je pad u broju noćenja značajno manji i iznosi tek 5%. Pritom treba napomenuti da je održavanje Špancirfesta bilo službeno potvrđeno tek početkom kolovoza, a promocija festivala trajala je ukupno manje od 14 dana, za razliku od prijašnjih godina kada promocija traje dva mjeseca.

Što se strukture gostiju tiče, u dolascima i noćenjima i dalje prednjače domaći gosti, no nisu zakazala ni tradicionalna tržišta Špancirfesta: Njemačka, Poljska, Italija, Slovenija i Austrija.

REACH NA DRUŠTVENIM MREŽAMA VIŠE OD 300% VEĆI

Web stranici Špancirfesta je u kolovozu 2021. pristupilo preko 118.000 korisnika, a ukupno je ostvareno gotovo milijun pregleda stranice.

Istovremeno, kampanje na društvenim mrežama i komunikacija putem službene Facebook stranice i Instagram računa dosegli su impresivne brojke dosega. Ukupni doseg (reach) komunikacije putem Facebook stranice Špancirfesta bio je gotovo milijun i pol korisnika, a pribrojimo li tome i gotovo pola milijuna koliko je iznosio reach na Instagramu, ukupni doseg promocijske komunikacije festivala tijekom kolovoza, u iznimno kratkom roku, bio je oko 2 milijuna „dohvaćenih“ računa.

Riječ je o povećanju rezultata promocije i komunikacije na društvenim mrežama od preko 300 % u odnosu na sve ranije pa i referentnu 2019. godinu, kada je ukupni reach Facebook stranice Špancirfesta u kolovozu iznosio pola milijuna.

UKUPNI PROMET U TRGOVINI I UGOSTITELJSTVU GOTOVO 7% VEĆI

Uz sve društvene, kulturne i promocijske vrijednosti, za članove Turističke zajednice grada Varaždina, koju čine poslovni subjekti, prije svega u trgovini, ugostiteljstvu i ponudi smještaja, najvažniji je podatak o ostvarenom prometu upravo u tim djelatnostima. Taj podatak je, promatran kroz dulji vremenski period, vrijedan i za praćenje trendova u potrošnji, analizi strukture ponude te planiranju budućih festivala.

Ove je godine Porezna uprava Varaždin, zahvaljujući novom sustavu, prvi put dostavila podatke koji se odnose na promet ostvaren prema mjestu izdavanja računa, za sve porezne obveznike koji imaju poslovnice, odnosno mjesto izdavanja računa u Varaždinu, bez obzira na sjedište.  Prijašnjih godina podaci su obuhvaćali promet poslovnih subjekata samo sa sjedištem u Varaždinu.

Uz ovako prikupljene podatke za razdoblje ovogodišnjeg Špancirfesta, Porezna je uprava dostavila, na jednaki način obrađene podatke i za referentnu 2019. godinu, kako bi mogli objektivno uspoređivati brojke.

Prema dostavljenim službenim podacima, ukupni turistički promet u trgovini i ugostiteljstvu (uključujući i smještaj) za vrijeme ovogodišnjeg Špancirfesta iznosio je 72 milijuna i 163 tisuće kuna, što je 6,94 posto više nego 2019. godine, kada je taj iznos bio 67 milijuna i 481 tisuću kuna (prema „starom“ načinu obračuna je taj broj u 2019. iznosio 40,1 milijun kuna).

SVI KOJI SU SUDJELOVALI

Špancirfest je uspješan prije svega zbog timskog rada cijelog niza osoba, službi, institucija, ustanova i partnerskih poduzeća. Festivala, ovih optimističnih brojki, ali i nebrojenih trenutaka sreće koje posjetitelji, izvođači i organizatori dožive na njemu, ne bi bilo bez podrške, prije svega, Grada Varaždina, Hrvatske turističke zajednice, Varaždinske županije te sponzora, od kojih su neki uz festival od samih početaka. U organizaciji festivala pomogli su i djelatnici Javne vatrogasne postrojbe grada Varaždina, PU varaždinske, Zavoda za hitnu medicinu Varaždinske županije, Čistoće, Parkova i brojni drugi.