siječanj, 2020

19sij19:30- 21:30Koncert Hommage à Kurt Weill

Detalji

Poluscenska izvedba pod nazivom  Hommage à Kurt Weill održava se  uz stodvadesetu obljetnicu rođenja i sedamdesetu obljetnicu skladateljeve smrti 2020. godine. U želji da predstave raznovrsnost stvaralaštva ovoga kompozitora, mladi pjevači uz pratnju klavira, ali i harmonike, predstavit će poluscenske izvedbe odabranih pjesama i songova iz njegovih mjuzikala, od ranih njemačkih, preko francuskih, do američkih godina stvaralaštva.

Na koncertu nastupaju studenti pjevači iz klase Martine Zadro, Martine Gojčete Silić i Renate Pokupić te mlada glumica Nikolina Prkačin, studentica Akademije dramske umjetnosti čiji je mentor Rene Medvešek.

U povijesti glazbe skladatelj Kurt Weill (2.ožujka 1900.-3.travnja 1950.) zabilježen je kao jedan od najutjecajnijih i najraznovrsnijih kompozitora dvadesetog stoljeća. Njemačko-židovskog podrijetla, kasnije američki državljanin, Weill je autor mnogih inovativnih kazališnih djela, koja su odraz raznovrsnosti izraza i provokativne dvosmislenosti, potpuno autentične njegovom stilu skladanja osobite orkestracije. Proveo je reformu glazbene pozornice kroz taktiku suradnje s vodećim dramskim piscima toga doba, tražeći put van realističnog teatra unutar žanra opere i glazbenih komedija. Kroz plodonosnu suradnju s Bertoltom Brechtom, Georgom Kaiserom, Paulom Greenom i Maxwellom Andersonom, koji su se bavili realističnim ne-teatrom, Weill shvaća da glazbena scena opravdava svoje postojanje samo ako teži rjeđem nivou istine – ako obnavlja poeziju, kao iskonska opera ili grčka drama. Tako pisac i pjesnik postaju jedno i stvaraju nove suvremene oblike, nastojeći se osloboditi kazališnih i glazbenih formi prethodnih desetljeća, ostvaruju djela za publiku svoga vremena, bez opterećenja za buduće naraštaje. Njegova prva velika djela, 1923., bila su: Fantazija, Passacaglia i Himna za orkestar, ali ubrzo se okreće operi i u sljedećem desetljeću sklada i producira Protagonistu, Mahoganny, Operu za tri groša, Car se sam fotografira, Čovjeka koji je rekao da, Kraljevsku palaču, Sedam kardinalnih grijeha, Marie Galante, Kraljevstvo za kravu. Uspijeva skladati brojnu orkestralnu, komornu glazbu i koralna djela. Neki ga kritičari smatraju najutjecajnijim kompozitorom 20. stoljeća, ne samo zbog divljenja njegovom neupitnom doprinosu razvoja Off-Broadway scene u New Yorku, već i zbog stajališta unutar univerzalnog glazbenog jezika, da je američka pop kultura 20. stoljeća nasljednica europske klasične glazbe 18. i 19. stoljeća, što odjekuje unutar važnih povijesnih događaja. Ako moderna kultura zahtijeva svestranog crossover umjetnika, možda je Weill suštinski predstavnik te ere. Očuvanjem njegovih životnih postignuća i nasljedstva te o njegovom utjecaju na kulturnu povijest dvadesetog stoljeća brine se Kurt Weill fondacija za glazbu u New Yorku.

Svoj dolazak te broj potrebnih ulaznica rezervirate na blagajni Kazališta. (042 200 250; blagajna@hnkvz.hrCijena ulaznice: 30 kn.

Vrijeme

(Nedjelja) 19:30 - 21:30

Lokacija

Velika koncertna dvorana HNK Varaždin

Augusta Cesarca 1

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

X